/Files/images/patriotizm/dti_ukrants/354.jpg КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ Тема: «Ми – маленькі Українці»

Розробила Добрянська Дарина Олександрівна, вихователь групи № 2

Тема: «Ми – маленькі Українці»

Мета: познайомити дітей із предметами українського вбрання; формувати у малюків задатки свідомого ставлення до своєї національної належності; сприяти розвитку логічного мислення, удосконалювати практичні навички самообслуговування; виховувати у малят зацікавлене ставлення до традиційного вбрання українців; прищеплювати естетичний смак.

Матеріали та обладнання: демонстраційні – малюнки із зображенням хлопчика та дівчинки в українських костюмах; роздавальний – картки із зображенням предметів національного вбрання; інші матеріали – указка, лялькові хлопчик та дівчинка і українське вбрання для них; аудіозаписи та обладнання для їх відтворення.

Ключові слова: українці, костюм, вбрання, сорочка-вишиванка, віночок, стрічки, чобітки, шаровари, спідничка, пояс.

Хід заняття

І. Організаційний момент

Струмок серед гаю, мов стрічечка.

На квітці метелик, мов свічечка.

Хвилюють, малюють, квітують поля

Добридень тобі, Україно моя!

Заняття розпочинає веселі українська мелодія «гопачок».

/Files/photogallery/9273/0-02-05-fc3195fa1fa543486ba9b6f7f5d01c5dd20b3402df72f5a589f0a3ad96ac8c10_full.jpg В и х о в а т е л ь. Чуєте, малята, яка гарна музика лунає? Чи подобається вона вам? (відповіді дітей.) Це наша українська мелодія «гопачок». Адже ми з вами – українці, живемо в країні, що має назву Україна. У нас, українців, багато чудових звичаїв та традиції. Чи хотіли б ви дізнатися дещо про них? (так.)

ІІ. Виклад нового матеріалу

1. Розповідь-бесіда «Українське вбрання»

Педагог розташовує перед групою зображення хлопчика та дівчинки в національних костюмах і розповідає.

В и х о в а т е л ь. Діти, кого ви бачите на цих малюнках? (Хлопчика та дівчинку.) Правильно. Ці хлопчик та дівчинка одягнені в українське вбрання. Яке вбрання вдягнули дітки? (Відповідь.) Подивіться, які українські костюми красиві, ошатні, яскраві! У такому вбрані можна піти на будь яке народне свято.

Розглянемо українське вбрання уважніше. І хлопчик, і дівчинка взутті в червоні чобітки. На дітках – білі сорочечки, прикрашенні вишивкою, вишиваними візерунками. Такі українські сорочки називають вишиванками. Як називаються українські сорочки? Чому? (Дорослий допомогає малюкам дати пояснення.) Погляньте, які широкі штанці у хлопчика. Це українські шаровари. Як звуться штани в українському костюмі? (Шаровари.) Хлопчик підперезав свої шаровари широким поясом. А на голові в нього – хутряна овеча шапочка. Пояс та шапка – теж деталі українського чоловічого костюма.

І в дівчинки-українки сорочка оздоблена вишивкою. На голівці в дівчинки – пишний віночок із квітів, ще й з різнобарвними стрічками. Одягнута маленька україночка в червону спідничку та фартушок. Розкажіть, яка дівчинка в українському вбранні. Яке вбрання ви бачите на малій україночці? (Відповіді дітей.) Як ви гадаєте, чи гарні українські костюми? Чому? (Діти роблять висновки з допомогою педагога.)

2. Слухання вірша

Вихователь пояснює, що варто пишатись українським вбранням і ти, що ми всі-країнці.

Педагог читає дітям вірш (уривок).

Ми є діти українські,

Хлопці та дівчата,

Рідний край наш – Україна,

Красна та багата.

Рідне небо, ясне сонце,

Місяць, зорі срібні,

Рідний народ – українці –

Всі до нас подібні.

Запитання до дітей

· Як зветься наш народ?

· Як називається наш рідний край?

· Як ви гадаєте, чи потрібно любити свою рідну землю, поважати її традиції?

3. Гра-практикум «Одягни українку»

Вихователь пропонує дітям убрати ляльок в українські костюми. Педагог дає дітям лялькову дівчинку і відповідні речі – предмети національного вбрання. Малята спершу розглядають кожну річ, розподіляються, що за чим вони вдягатимуть.

Далі діти під керівництвом вихователя одягають ляльку.

По звершенні гри діти ставлять ляльок поряд і відзначають якою гарною стала іграшка в красивому українському костюмі.

4. Музична фізкультхвилинка «Гопачок»

Вихователь розповідає, що всі українці на святах люблять повеселитися, наприклад потанцювати улюблений танець гопачок.

Можна прочитати дітям віршовані рядки В. Вітька.

Гоп-гоп-гопачок,

Гоготить каблучок.

Гуп-гуп-гупотить,

Що під ним земля тремтить.

Ги-ги-гиготушки,

Вибиває дріботушки.

Гай-гай-вигравай,

Дарма часу не гай!

5. Відгадування загадок

Вихователь загадує загадки, діти відгадують і називають частини українського костюму. Педагог показує відповідні картки з малюнками.

Загадки для гри

Ну й гарна сорочина у Іванка:

Сорочка українська …(вишиванка).

Йде українка у стрімки таночок,

А на голівці в дівчини - …(віночок).

Пошила брату сестронька Тамара

Штани козацькі – справжні …(шаровари).

6. Логічна гра «Поміркуй і вибери»

В и х о в а т е л ь. Малята! Лялькові хлопчик та дівчинка, хочуть з вами погратися. Вони приготували для вас цікаві запитання про українське вбрання.

Дорослий спонукає дітей вибрати правильну відповідь із двох запропонованих варіантів.

Матеріал для гри

Який предмет є в українському костюмі хлопчика: брюки чи шаровари? (Шаровари.)

Яке національне вбрання надягають і хлопчики і дівчатка: вишиванку чи кофту? (Вишиванку.)

Чим прикрашають дівчатка україночки голівку: капелюшком чи віночком? (Віночком.)

А який головний убір традиційно носять хлоп’ята-козачата: шапку чи панамку? (Шапку.)

ІІІ. Підсумки заняття

В и х о в а т е л ь. Молодці малята! А тепер розкажіть, про яке вбрання ми сьогодні говорили. (Про українське вбрання.) Сподіваюся, дітки, що ви виростете справжніми українцями: добрими, розумними, сміливими. Чи будете ви любити рідний край та берегти його традиції? (Так.)

Кiлькiсть переглядiв: 11957