План роботи КЗ "ЗДО № 354" на новий навчальний 2024/2025 рік
Розробка річного плану роботи закладу дошкільної освіти важливе питання, що стоїть перед педагогами. А оновлення змісту вимагає пошуку найоптимальніших форм організації життєдіяльності дітей.
Основним документом що до організації роботи закладу дошкільної освіти є річний план. Сутність планування полягає у визначенні основних завдань, видів діяльності та заходів, а також термінів виконання.
При плануванні роботи ЗДО треба дотримуватися принципів: науковості, законності, перспективності, послідовності, конкретності, системності, оптимальності, єдиноначальності, гнучкості.
Принцип законності:
Він передбачає відповідність та визначених у плані завдань, змісту роботи у сфері освіти з чинним законодавством: Законів України «Про дошкільну освіту», державній Базовій програмі розвитку дитини в дошкільному віці, Програми виховання і навчання дітей від двох до семи років «Дитина». Положенню про ЗДО та іншими нормативно-правовими документами, якими керуються заклади дошкільної освіти.
В своїй діяльності, передбачає глибоке наукове підґрунтя практичної діяльності, та відповідність сучасним вимогам та науковим досягненням.
Принцип послідовності:
Передбачає в собі врахування у діяльності педагогічного колективу всебічних досягнень та недоліків у своїй роботі за попередні роки.
Принцип системності:
План складається із взаємопов’язаних структурних одиниць.
Принцип конкретності:
Мають передбачатися конкретні, та актуальні завдання, розв’язання яких сприятимуть подальшому покращенню, та удосконаленню роботи дошкільного закладу і усуненню її недоліків.
Важливими умовами планування роботи закладу є врахування таких складових:
- типу закладу дошкільної освіти;
- наявності вузьких спеціалістів;
- специфічних особливостей педагогічного колективу;
- умов закладу дошкільної освіти;
- індивідуальних якостей педагогічного колективу.
Принцип оптимальності:
Він тісно пов'язаний з принципами конкретності і передбачає необхідність вибору кращого варіанта засобів реалізації поставлених завдань з кількох альтернативних. Слід пам’ятати, що важливим є не кількість чи незвичайність, а відповідність рівню професійної компетентності керівника і педагогів закладу.
Принцип гнучкості:
План складати так потрібно, щоб можна було вносити корективи, стосовно внутрішніх та зовнішніх змін.
Принцип колегіальності:
Передбачає використання досвіду і знань членів педагогічного колективу.
Принцип єдиноначальність:
Забезпечує розмежування і чітке дотримання повноважень учасників педпроцесу.