Закінчення тижня правової освіти

«Перш ніж дитина осмислить усю глибину тієї істини, що вона – громадянин своєї країни, і це покладає на неї великі обов’язки, вона має навчитись платити добром за добро, творити своїми силами щастя і радість іншим людям» (В.Сухомлинський)

З 19.02.2018 по 23.02.2018в нашому закладіпроходив Тиждень правової освіти «Кожна дитина – маленька людина», основними завданнями якого було: забезпечити дошкільників знаннями про права, обов’язки та свободи дітей, відомостями про правові норми; орієнтування на загальнолюдські моральні цінності; формування активних громадських позицій на основі усвідомлення себе як особистості.

Впродовж всього тижня вихователями проводились заняття, ігри, бесіди на правову тематику, також розігрувалися та аналізувалися ситуації, які характеризують порушення прав дітей і закріплюють їх обов’язки. З педагогами була проведена бесіда «Правове виховання як засіб соціально-морального розвитку дитини дошкільного віку»; надані рекомендації молодим педагогам «Організація роботи з правового виховання протягом тижня».

Робота з дітьми проводилася за такими основними напрямками: виховання патріотизму; виховання поваги до прав людини; виховання толерантності; критичного ставлення до себе; чуйного ставлення до всіх членів суспільства.

В рамках тижня з правового виховання були проведені такі заняття:

• «Про права та обов’язки дитини» (старша група № 8, вихователь Півницька Г.М., старша група № 4, вихователь Вербицька С.А.);

• «Захистіть мене від лиха і зла, бо я ще дитина мала» (середня група № 3, вихователь Артьомова Л.О.);

• «І дівчатко і хлоп’ятко мають право на ім’я» (старша група № 5, вихователь Юдіна Н.Д.);

• «Свої права ти добре знай, їх шануй і захищай»(середня група № 7, вихователь Лаврук З.І.);

• «Ми про себе дбаємо – права свої вивчаємо з інсценізацією української народної казки «Коза – дереза» (середня група № 9, вихователь Грабова С.В.);

• «Мама – сонечко в сім'ї, ми промінчики її» (І молодша група № 2, вихователь Єфанова Н.О.);

Особливо цікаво пройшлабесіда - гра в старшій групі № 10 (вихователь Анцифорова О.М.)«Казочку пригадай – порушене право називай», в ході якої були розглянуті ілюстрації до казок «Червона шапочка», «Лисиця і Журавель», «Три ведмеді», «Гидке каченя» та закріплені знання про права дітей, необхідність їх дотримання, формувалося вміння аналізувати ситуації (на прикладах казок), які характеризують порушення прав, засудження порушення прав, викликалося бажання придумувати новий сюжет (створення казок на новий лад), де б не порушувалися права.

Під час ознайомлення дітей з правом на ім’я були використані ігри-загадки, художні твори, довідки із словника-довідника, мовні логічні задачі та «енциклопедії імен». Інтерес у дітей викликали такі форми роботи як ігри: «Чарівні окуляри», «Запрошуємо до розмови», «Піктограма», «Знайомство», «Розмова по телефону»; розгадування ребусів та кросвордів «Відгадай ім’я», «Пам’ятаємо тебе, Тарас», «Впізнай ім’я та прізвище за портретом»; обігравання українських народних пісень, уривків із казок та художніх творів, створення родинного дерева, альбому «Імена моєї родини», «Улюблені прислів’я моєї родини».

Для реалізації завдань з правового виховання була налагоджена тісна співпраця з батьками:

- забезпечений належний інформаційний простір в батьківських куточках (Конвенція ООН про права дитини, Закон України «Про освіту», Закон України «Про охорону дитинства» (витяги); «Права дитини та обов’язки батьків», під час якої батьки ознайомилися із законодавством, що захищає права дитини, зокрема Конвенцією ООН про права дитини та системою нормативного забезпечення прав дітей;

- надані групові консультації - «Що повинні малята про свої права та обов’язки знати», «Відповідальне батьківство», «Стоп насильству», «Знайомимо дошкільників з правами та обов’язками». Разом з батьками були розглянуті ситуації та виявлені реакції дітей на порушення прав, обговорювалися обов‘язки батьків. Акцент був зроблений на права дитини, порушення яких приводить до психологічних травм. Основна стратегія запобігання дитячій психологічній травмі – це виховання дитини в атмосфері постійної безумовної любові і турботі.

Батькам були надані твори для батьківських роздумів: «Хто найкращий майстер на землі» (українська народна казка), «Гіркі сльози матері», «Окрадене дитинство», що примусили батьків задуматися над важливістю виховання своїх дітей, і як писав Сухомлинський «Хоч би яка у вас відповідальна , складна, творча робота була на виробництві, знайте, що вдома вас чекає ще відповідальніша, ще складніша, ще тонша робота – виховання людини».

Слід відмітити, що всі учасники навчально-виховного процесу значно поповнили багаж знань з правового виховання та почерпнули джерело наснаги для подальшої роботи.

Кiлькiсть переглядiв: 352