/Files/images/загартування.jpg Загартовуючі процедури – система заходів, спрямованих на підвищення опірності організму дітей, розвитку в них здатності швидко й без шкоди для здоров’я пристосовуватися до змінних умов навколишнього середовища.

В кожному окремому закладі дошкільної освіти медичні працівники разом із керівником закладу розробляють заходи оздоровчо-профілактичної роботи на літній період, які затверджуються керівником закладу, погоджуються із територіальною СЕС.

В кожному ЗДО необхідно розробити схеми та графіки загартування, чітко визначити в режимі дня оптимальний час і терміни проведення загартовуючих процедур, їх доцільність. Визначити, які загартовуючі заходи проводяться під час прогулянки, перед обідом, після обіду, після денного сну. Для їх проведення необхідно передбачити використання стаціонарного та виносного обладнання, тіньових навісів, надувних басейнів, лійок для обливання, індивідуальних килимків та ін.

Рекомендованими для масового використання у різних вікових групах є загартування:

- повітрям (повітряні ванни, прогулянки на свіжому повітрі)

- водою (місцеві і загальні контрастні обливання, обтирання, умивання, купання в басейні, полоскання горла)

- сонцем (сонячні ванни).

В ЗДО проводяться й інші загартовуючі (ходіння босоніж по росяній траві, вологому піску, глині, камінні тощо) та профілактично-оздоровчі процедури (фітотерапія, аромотерапія, фізіотерапевтичні процедури, різні види масажу, ходьба по спеціально створених «доріжках здоров’я»). Актуальним сьогодні в системі зміцнення і збереження здоров’я дітей є впровадження здоров’збережувальних та здоров’яформувальних технологій, новітніх фізкультурно-оздоровчих методик в практику роботи дошкільних закладів. Поширеного впровадження набули кольоротерапія, лялькотерапія, арт-терапія, дихальна гімнастика, степ-аеробіка, психогімнастика, оздоровчі хвилинки впродовж дня та ін.

Загартовуючі та профілактично-оздоровчі процедури включаються до системи оздоровлення за призначенням лікаря та згодою батьків з урахуванням індивідуальних показників стану здоров’я дітей. Загартування проводиться відповідно до розроблених методик, відповідно до санітарно-гігієнічних норм, принципів.

Особливу увагу в літній період слід надати питанням безпеки життєдіяльності дітей – провести різні форми роботи з дітьми, педагогами, батьками щодо дотримання правил поведінки на дорозі, під час відпочинку на сонці, у лісі, біля водоймища тощо; про запобігання харчовим отруєнням та кишковим інфекціям.

Робота дошкільного навчального закладу має спрямовуватися на підтримку, збереження та розвиток здорового способу життя. Дітей треба ознайомлювати з поняттями про гігієну тіла, здоров’я і хвороби, зовнішність, основні органи, розвиток та безпеку організму і діяльності тощо. При цьому важливо дотримуватися принципів послідовності, систематичності, індивідуального підходу.

Літо є найбільш сприятливим періодом для укріплення здоров’я, загартування та всебічного розвитку дітей.

Працівникам дошкільного закладу необхідно організувати цілоденне перебування дітей на свіжому повітрі, відповідну віку тривалість сну і різних видів відпочинку. Тому, що повітря, сонце, вода, підвищення рухової активності дітей, збагачення їхнього харчування свіжими фруктами, овочами, ягодами – усе це забезпечує позитивний вплив на стан здоров’я дошкільників. При цьому необхідно пам’ятати про наявність відповідних температурному режиму та стану погоди одягу, взуття та головних уборів у дітей, забезпечення протягом дня повітряного та водного режиму дітей дошкільного віку.

Виключенням є такі несприятливі умови як:

- сильний вітер;

- температура повітря більше 35о С у затінку;

- злива, гроза;

- підвищений радіаційний фон тощо.

Кiлькiсть переглядiв: 4241